ISON KUYRUKLU YILDIZI

Ison2.jpg

ISON kuyrukluyıdızının 15 Kasım2013 tarihinde Kaliforniya’dan alınan görüntüsü (Kaynak: http://science.nasa.gov).

28 Kasım’da yörüngesinin Güneş’e en yakın noktasından geçecek olan ISON kuyruklu yıldızı, bugünlerde Dünya’nın yörüngesini geçti ve Güneş’e doğru hızla ilerlemeye devam ediyor. Kuyruklu yıldızın 28 Kasım’da Güneş’in yalnızca 1.2 milyon km uzağından geçmesi bekleniyor. Kasım ayı boyunca amatör astronomlara teleskoplarıyla eşsiz görüntüler yakalama fırsatı sunan kuyruklu yıldız, çıplak gözle de gözlenebilmektedir. ISON, Güneş’in doğmasına 1 saat kala görülebilmektedir.

ISON kuyruklu yıldızı 21 Eylül 2012 tarihinde keşfedildi. Kuyruklu yıldızın Oort bulutundan geldiği öne sürülmüştür. Daha önce Güneş Sistemi sınırlarına hiç girmediği için yolculuğuna nasıl devam edeceği kesin olarak bilinmemektedir. Bu konuda öne sürülen görüşler üçe ayrılmaktadır: (i) ISON kuyruklu yıldızı yörüngesinin herhangi bir noktasında kendiliğinden parçalanabilir, (ii) Güneş’e en yakın konuma ulaştığında yüksek sıcaklıktan ötürü yüzeyindeki toz ve kaya büyük ölçüde buharlaşabilir, (iii) Güneş’in sıcaklığına rağmen hayatta kalmaya devam edebilir. Gökbilimciler hangi senaryonun gerçekleşeceğini görmek için heyecanla bekliyor.

ISON’un hızı, Güneş’ten ve Dünya’dan olan uzaklığını izlemek için lütfen tıklayınız.

ISON’un yörüngesinin 3-boyutlu modeline ulaşmak için lütfen tıklayınız.

Kaynaklar: