ONBİNİNCİ YER'E YAKIN CİSİM KEŞFİ

Asteroid 2013 MZ5 as seen by the University of Hawaii's PanSTARR-1 telescope.

PanSTARR-1 teleskobu tarafından gözlenen Asteroid 2013 MZ5. Asteroidin yıldızlara göre hareketi açıkça görülmektedir.

Pan-STARRS-1 teleskobu 18 Haziran gecesi bugüne kadar keşfedilen Yer'e yakın cisimlerin (NEO - Near Earth Object) onbinincisi olan Asteroid 2013 MZ5'i keşfetti. Yeni keşfedilen asteroidin Yer'e tehlike oluşturabilecek denli yakın olmadığı açıklandı. Bugüne kadar on bin adet Yer'e yakın cismin bulunmuş olmasıyla kaydadeğer bir aşama kaydedildiği ancak tehlike oluşturabilecek Yer'e yakın cisimlerin tamamının tesbit edildiğini söyleyebilmek için bu rakamın en az 10 katı kadar daha cismin keşfedilmesinin gerektiği belirtildi.

Asteroid 2013 MZ5'in yaklaşık 300 m genişliğe sahip olduğu açıklandı. Yörüngesi iyi bir biçimde belirlendi ve potansiyel tehlike oluşturmadığı anlaşıldı.

İlk NEO'nun keşfi 1898 yılında gerçekleşti ve bu yılı izleyen ilk yüzyıl boyunca yalnızca 500 adet NEO keşfi yapılabildi. 1998 yılında NASA'nın NEO gözlemi projesinin yürürlüğe girmesiyle keşfedilen NEO sayısı hızlı bir biçimde arttı. Keşfedilen 10000 cismin yaklaşık %10 kadarının boyutunun 1 km olduğu bilinmektedir.

(Kaynak: NASA Jet Propulsion Laboratuary, Latest News, 24 Haziran 2013)